آموزشگاه دخترانه زبان کره ای الما
اموزش زبان کره ای در تهران تحت مجوز آموزش پرورش مختص دختران با مدیریت بانو صابری- در دو لاین دخترانه و پسرانه ، پیشرو در ارایه خدمات نوین آموزش زبان کره ای در ایران با بهترین اساتید ایرانی کره ای

رشته ژنتیک در کره جنوبی

رشته ژنتیک در کره جنوبی
رشته ژنتیک در کره جنوبی

برای هنرآموزان آموزش زبان کره ای کودکان بین الملل ، رشته هایی دانشگاهی خوب و با کیفیت کره جنوبی را از منابع مختلف و معتبر گرداوری می کنیم که در این قسمت به رشته ژنتیک در کره جنوبی می پردازیم :

تحصیل رشته ژنتیک در کره جنوبی با توجه به مزایای بی شمار آن همانند هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و کار ضمن تحصیل گزینه مطلوبی به نظر می رسد. کشور پیشروی کره جنوبی به لطف اقتصاد موفق و پیشرفت های فناورانه مدرن خود یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است. سیستم آموزشی کره جنوبی با حرکت از یک آموزش یکنواخت و استاندارد به یادگیری متنوع مبتنی بر خلاقیت امروزه به چالش های آموزش قرن 21 پاسخ می دهد. نرخ اشتغال در این کشور بیش از 96% است که بیش از بسیاری از کشورهای پیشرفته است و این یک عامل جذب به سوی این کشور است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در کره جنوبی 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دوره هاای آمادگی آزمون توپیک

تاریخچه رشته ژنتیک در کره جنوبی

ژنتیک علم مطالعه وراثت و یکی از شاخه های زیست شناسی است. به عبارت دیگر، ژنتیک علم مطالعه نحوه انتقال خصوصیات یا صفات موجودات زنده از نسلی به نسل دیگر است. به سادگی، می توان آن را علم مطالعه نحوه وراثت در جانداران از قبیل چشم، فرم بینی، قد و حتی رفتار از والدین به فرزاندان دانست. ژنتیک فقط در انسان مهم نیست. بلکه همچنین در گیاهان و سایر سلول های زنده نیز مهم است. ژنتیک طیف گسترده ای از موضوعات را از سطح مولکولی تا سطح گونه ها پوشش می دهد. اکتشافات جدید در ژنتیک درک ما از خود و دنیای طبیعی را تغییر می دهد. این اکتشافات نویدبخش کاربردهای جدیدی در پزشکی، کشاورزی و حوزه های دیگر است. با این حال، با این درک ها و فناوری های جدید، چالش های اخلاقی، اجتماعی و حقوقی پیش می آید که باید با آن ها رو به رو شویم.

مطلب مرتبط >>>>  آموزش زبان کره ای مبتدی تخصصی

رشته ژنتیک نیز همانند سایر رشته ها علاقه مندان خاص خود را دارد و می توان در دانشگاه های کشورهای مختلف در این رشته به تحصیل پرداخت و سپس در مقاطع بالاتر نیز در همین رشته ادامه تحصیل داد. امروزه رشته ژنتیک دارای گرایش های مختلفی مانند ژنتیک انسانی، ژنتیک پزشکی، مشاوره ژنتیک، ژنتیک جمعیت و غیره است. به کسانی که در این رشته تحصیل می کنند متخصص ژنتیک یا ویژه گر ژنتیک می گویند. یک متخصص ژنتیک بیماران با شرایط ارثی یا ناهنجاری های مادرزادی را ارزیابی، تشخیص و مدیریت می کند و آن ها را به سایر تخصص های پزشکی ارجاع می دهد. بیش تر متخصصان ژنتیک به عنوان کارمند پژوهشی در بیمارستان ها، سازمان های دولتی یا لابراتوارهای دانشگاهی کار می کنند.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در کره جنوبی

کره جنوبی کیفیت زندگی قابل توجهی را برای شهروندان خود فراهم کرده است و دانشجویان بین المللی نیز از این کیفیت بالا بهره مند می شوند. از طرفی، کره جنوبی کشوری با نرخ بسیار پایین جرم و جنایت است و بنابراین کشوری بسیار امن برای تحصیل و زندگی برای دانشجویان بین المللی به شمار می آید. استاندارد آموزش در این کشور پیشرفته آسیایی بسیار بالا است و مدارک موسسات آموزش عالی آن در سطح جهانی شناخته شده هستند. هر ساله برخی از دانشگاه های این کشور در رنکینگ های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب می کنند و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. در حال حاضر نیز 30 دانشگاه کره جنوبی در این رنکینگ ها رتبه کسب کرده اند. جدول زیر رتبه برخی از دانشگاه های برتر کره جنوبی در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را نشان می دهد:

مطلب مرتبط >>>>  تحصیل رشته معماری در کره جنوبی
دانشگاه هارتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه ملی سئول129
موسسه علم و فناوری پیشرفته کره274
دانشگاه سونگ کیون کوآن205
دانشگاه علم و فناوری پوهانگ367
دانشگاه کره264
موسسه ملی علم و فناوری اولسان395
دانشگاه یونسی329
دانشگاه کیونگ هی547
دانشگاه سجونگ629
دانشگاه هانیانگ440

نمودار زیر روند افزایش تعداد دانشجویان خارجی در کشور کره جنوبی را نشان می دهد:

روند افزایش تعداد دانشجویان خارجی در کشور کره جنوبی

هزینه های تحصیل مقرون به صرفه در مقایسه با آمریکا، کانادا یا استرالیا، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان کره ای، بورسیه های تحصیلی، کار ضمن تحصیل، مناظر شگفت انگیز، فرهنگ و تاریخ غنی، رفاه اجتماعی بالا، هزینه زندگی مقرون به صرفه، و سفر نسبتا آسان به چین و ژاپن، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در کره جنوبی می باشند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در کره جنوبی

در جدول زیر بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه ملی سئول52.967.5
دانشگاه یونسی35.356.7
موسسه علم و فناوری پیشرفته کره32.359.2
دانشگاه اولسان28.845.4
دانشگاه کره25.459.5
دانشگاه اوها وومنز25.143.2
دانشگاه هانیانگ23.852.7

دانشگاه ملی سئول که در سال 1946 تاسیس شده است معتبرترین و برترین دانشگاه کره جنوبی است. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی ملی است که در سئول، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل، قرار دارد و در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 رتبه 37 جهان را کسب کرده است. سایر دانشگاه های معرفی شده در جدول فوق نیز از بهترین دانشگاه های کشور کره جنوبی به شمار می آیند.

مطلب مرتبط >>>>  مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی را به آسانی تجربه کنید.

سوالات رایج درباره تحصیل در کره جنوبی

در زیر به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در کره جنوبی پاسخ می دهیم:

  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد پذیرش دانشگاه های کره جنوبی کدامند؟ PTE Academic، IELTS، TOEFL، C1 Advanced یا C2 Proficiency.
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند حین تحصیل در کره جنوبی کار کنند؟ کلیه دانشجویان خارجی که ویزای D-2 دارند پس از درخواست ویزای S-3 (اشتغال پاره وقت) می توانند فقط در مشاغل پاره وقت کار کنند. با ویزای S-3، دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند 25 ساعت در هفته کار کنند در حالی که دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا می توانند 30 ساعت در هفته کار کنند.
  • آیا تحصیل به زبان انگلیسی در کره جنوبی امکان پذیر است؟ بله. دوره های زیادی در دانشگاه های کره جنوبی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان در صورت تمایل می توانند به زبان کره ای نیز تحصیل کنند. با این حال، مهم نیست دانشجویان تحصیل به چه زبانی را انتخاب می کنند، اگر زبان انتخابی غیر بومی باشد باید مدرکی مبنی بر تسلط بر آن زبان ارائه دهند.
  • محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در کره جنوبی کدامند؟ زبان ها، مهندسی عمران، MBA و موسیقی.
  • بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل کدامند؟ دانشگاه سجونگ، دانشگاه ملی سئول، دانشگاه سئول، و موسسه علم و فناوری پیشرفته کره.

منبع : https://emigrationplus.com/

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09191371195