آموزشگاه دخترانه زبان کره ای الما
اموزش زبان کره ای در تهران تحت مجوز آموزش پرورش مختص دختران با مدیریت بانو صابری- در دو لاین دخترانه و پسرانه ، پیشرو در ارایه خدمات نوین آموزش زبان کره ای در ایران با بهترین اساتید ایرانی کره ای

حقوق بازنشستگی در کره جنوبی چقدر است ؟

حقوق بازنشستگی در کره جنوبی
حقوق بازنشستگی در کره جنوبی

برای هنرآموزان آموزش زبان کره ای کودکان بین الملل ، به سوال یکی از هنرجوها می پردازیم که شاید سوال خیلی از کسانی که قصد مهاجرت و زندگی در کره جنوبی هستند نیز باشد .

اطلاع از حقوق بازنشستگی در کره جنوبی با توجه به شرایط استثنایی و خاص کار در این کشور، به موضوعی محبوب در بین متقاضیان مهاجرت بدل شده است. طی دو دهه اخیر اعتراضات قشر سالخورده و بازنشستگان حاضر در سرزمین های گوناگون اروپایی و آسیایی به اوج خود رسیده و بخش عمده این نارضایتی ها نیز مربوط به سن بازنشستگی و همچنین حقوق و مزایای ناکافی اختصاص یافته به آنان می باشد؛ کشور کره جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با وجود اینکه در سال 2016 تظاهرات گسترده ای بر علیه نظام بازنشستگی این کشور صورت پذیرفت، هم اکنون شرایط این قشر از جامعه کره سامان یافته و استانداردهای مطلوبی برای حقوق آنان وضع شده است. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما سروران گرامی خواهند بود تا به بررسی شرایط کار و بازنشستگی کره جنوبی با جزئیات کامل بپردازیم.

آموزش زبان کره ای

حقوق بازنشستگان کره جنوبی تابع چه فاکتورهایی است؟


با توجه به پیشبینی صورت گرفته مبنی بر 3 برابر شدن جمعیت بازنشستگان کره طی 4 دهه آتی، چه تمهیداتی در این راستا اندیشیده شده است؟
سن رسمی بازنشستگی در کره جنوبی مطابق قوانین حقوقی این کشور چقدر است؟
درآمد بازنشستگان در کره چه کسری از حقوق معمول آن ها در دوره اشتغال خواهد بود؟
پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در کره جنوبی
کره جنوبی در زمره امن ترین و مطلوب ترین کشورهای دنیا جهت مهاجرت می باشد؛ شبه جزیره کره در شرق آسیا واقع شده و آب و هوای آن نیز گرمسیری و مرطوب در اغلب فصول سال می باشد. با توجه به پیشرفت چشمگیر صنعت در کره، شهرهایی نظیر سئول در گروه محبوب ترین شهرهای آسیا برای جستجوی فرصت های ایده آل شغلی جای گرفته اند. تنوع غذایی موجود و جاذبه های گردشگری متعدد موجب جلب توجه اقشار گوناگون شده و علاوه بر موارد مذکور، نظام آموزشی کره جنوبی نیز زبانزد می باشد. جذب نیروی کار در کره جنوبی با توجه به افزایش میانگین سنی این کشور سرعت گرفته و در مقایسه با سال های قبل فرآیندی ساده تر پیش روی علاقه مندان قرار خواهد داشت. با کاهش نرخ بیکاری کره جنوبی در سال 2020 به 3.3% شمار متقاضیان اخذ ویزای کاری این کشور دوچندان گشته است.

مطلب مرتبط >>>>  راهنمای کامل اخذ اقامت کره جنوبی

مقایسه شمار نیروی کار خارجی حاضر در کره جنوبی


اگرچه اغلب مهاجرین خارجی حاضر در کره جنوبی در زمینه های آموزشی مشغول به کار می شوند، شانس دستیابی به موقعیت های شغلی با درآمد مطلوب در زمینه های فناوری اطلاعات و صنایع شیمیایی برای اشخاص مسلط بر زبان انگلیسی بسیار بالا خواهد بود. در مقایسه حقوق زنان و مردان کره ای باید اظهار داشت خانم های شاغل در کره جنوبی حقوقی کمتر از 70% حقوق دریافتی آقایان را در موقعیت مشابه دریافت می نمایند که این تفاوت فاحش در حقوق بازنشستگی افراد نیز ملموس خواهد بود. شایان ذکر است که متوسط درآمد شهروندان حاضر در کره جنوبی 2900000₩ (وون کره) می باشد که با توجه به هزینه های ایده آل زندگی در این کشور، حقوقی مطلوب به نظر می رسد.

درباره حقوق بازنشستگی در کره جنوبی


کره جنوبی نه تنها ویزایی تحت عنوان جستجوی کار را برای مهاجرین در نظر نگرفته است، اجازه اخذ اقامت از طریق دریافت ویزای بازنشستگی نیز همچنان در این سرزمین موجود نمی باشد. با این حساب بازنشستگانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی را دارند می توانند به دریافت ویزای سرمایه گذاری که با عنوان D-8 نیز شناخته می شود مبادرت ورزیده و با حداقل هزینه 95000$ (دلار آمریکا) اجازه اقامت در این کشور را بدست آورند. حدودا 13% از جمعیت کره جنوبی دارای سن بالای 65 سال هستند که این رقم در دهه ای آینده 3 برابر خواهد شد. یکی از راهکارهای ارائه شده از سوی دولت کره جنوبی بهره گیری از ربات ها و هوش مصنوعی در سال های پیش رو به عنوان نیروی کار می باشد.

مطلب مرتبط >>>>  خوابگاه دانشجویی در کره جنوبی


متوسط سن بازنشستگی مردان در کره جنوبی 68 سال و برای زنان این کشور 67 سال اعلام شده است؛ درصورتیکه سن قانونی بازنشستگی در کره 61 سال می باشد و این امر بدین معناست که اغلب شهروندان به ادامه فعالیت شغلی خود حتی پس از رسیدن به سن بازنشستگی می پردازند. شایان ذکر است که امکان بازنشستگی پیش از موعد نیز در 56 سالگی فراهم می باشد منوط به اینکه شخص دارای حداقل 10 سال سابقه کار تحت پوشش بیمه باشد. مطابق قوانین حقوقی کره جنوبی شاغلین در حوزه های دولتی، ماهانه 5% از حقوق خود را به بیمه بازنشستگی پرداخت نموده و پس از اتمام دوره فعالیت خود معادل 45% از بالاترین حقوق اخذ شده خود در دوران فعالیت را به عنوان سهمیه بازنشستگی دریافت خواهند کرد. بالاترین حقوق بازنشستگی کره جنوبی 2270000₩ (وون) در سال 2020 اعلام شده است.

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی در کره جنوبی


افرادی که خواهان بازنشستگی پیش از موعد در کره جنوبی می باشند، مطابق قوانین از 70% مزایا و حقوق درنظر گرفته شده برای این قشر بهره مند خواهند شد. همچنین آن گروه از اشخاص که به ادامه فعالیت خود پس از رسیدن به بازنشستگی مبادرت ورزند، به ازای هر سال 7.2% بر میزان حقوق آنان افزوده می گردد. در مجموع می توان اظهار داشت حقوق بازنشستگان در کره جنوبی مطلوب بوده و شایان ذکر است که مالیات افزوده ای نیز به حقوق این قشر جامعه تعلق نخواهد گرفت. کره جنوبی طبق آمار منتشره در سال 2020 جایگاه بیستم جهان را از نظر کیفیت زندگی به خود اختصاص داده که می توان آن را نشانگر وضعیت مساعد زندگی بازنشستگان نیز در شهرهای گوناگون آن دانست. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در این موضوع اخذ نمایید.

مطلب مرتبط >>>>  چه چیزی در کره بخریم

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09191371195