آموزشگاه دخترانه زبان کره ای الما
اموزش زبان کره ای در تهران تحت مجوز آموزش پرورش مختص دختران با مدیریت بانو صابری- در دو لاین دخترانه و پسرانه ، پیشرو در ارایه خدمات نوین آموزش زبان کره ای در ایران با بهترین اساتید ایرانی کره ای

آموزش زبان کره ای برای کودکان

آموزش زبان کره ای کودکان
آموزش زبان کره ای کودکان

مقالات زیادی در اینترنت مبنی بر یادگیری زبان کره ای برای بزرگسالان وجود دارد، اما مقالات مرتبط با کودکان کمتر دیده میشود. اگر کودکی دارید که در حال یادگیری زبان کره ای است قطعا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان به آن‌ها کمک کرد.یا اگر دوست دارید خودتان در منزل، زبان کره ای به کودکانتان آموزش دهید، قطعا می‌خواهید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید.برای کمک به کودکانتان در یادگیری زبان کره ای یا آموزش آنها در منزل، حتما نیاز نیست که سطح زبان کره ای بالایی داشته باشید، مهم‌ترین مسئله این است که خودتان مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تمجید کنید. این اشتیاق شما، کودکتان را مشتاق و علاقه‌مند به یادگیری میکند.

آموزش و پرورش در کره جنوبی

اگر کودکتان نتوانست خیلی زود کره ای صحبت کند، نگران نباشید، چرا که زمان مشخصی نیاز است تا کودک شروع به یادگیری زبان دوم کند. بنابراین صبور باشید تا در زمان خودش به صحبت به زبان کره ای را شروع کنند.

آموزش زبان کره ای برای کودکان می‌تواند کمی مشکل، زمان بر و گاهی اوقات چالش بر انگیز باشد. قطعا کودکان بهتر از بزرگسالان زبان جدیدی را یاد می‌گیرند اما نیاز هست که روش‌های خاصی برای آموزش آنها در پیش گرفته شود که درادامه به آنها می‌پردازیم.

آموزش زبان کره ای برای کودکان با برنامه معین روزانه

برای آموزش زبان کره ای به کودکان یک روال معمول داشته باشید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر باشند تا طولانی و کم. برای کودکان بسیار خردسال پانزده دقیقه کافی است و با بزرگتر شدن آنها، تمرکزشان بیشتر شده و در نتیجه می‌توانید به تدریج مدت زمان آموزش را طولانی‌تر کنید. اما به منظور جلب توجه فرزندتان، همچنان آموزش‌ها را کوتاه و متنوع نگه‌دارید.

سعی کنید هر روز فعالیت‌های خاصی را در زمان مشخص انجام دهید. کودکان وقتی می‌دانند، چه کاری را قرار است انجام دهند، احساس راحتی و اطمینان بیشتری می‌کنند. به عنوان مثال؛ هر روز بعد از مدرسه یک بازیکره ای انجام دهید، یا قبل از خواب یک داستان کره ای با کودکتان بخوانید.

اگر در خانه فضا دارید، گوشه‌ای را به آموزش زبان کره ای به کودکان اختصاص دهید، به عنوان مثال کتاب‌ها، بازی‌‌ها ، وسایل کمک آموزشی و ویدیوهای آموزشی را در آنجا قرار دهید.تکرار ضروری است. کودکان اغلب باید بارها و بارها کلمات و عبارات را بشنوند، تا بتوانند خودشان آن را بیان کنند.آموزش زبان کره ای به کودکانآموزش زبانکره ای به کودکان

روش‌های خلاقانه آموزش زبان کره ای به کودکان

روش‌های خلاقانه تدریس زبان کره ای به کودکان

به‌کارگیری روش‌های خلاقانه، تمرکز و یادگیری کودکان را افزایش می‌دهد، چرا که تحقیقات دانشمندان نشان داده‌است که استفاده از روش‌هایی که حواس پنج‌گانه کودکان را درگیر کند، سطح یادگیری را بالاتر برده و در نتیجه اطلاعات جدید سریعتر به حافظه بلند مدت آنها منتقل می‌شود. در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

آموزش کره ای به کودکان با بازی

یکی از بهترین روش‌های خلاقانه برای آموزش زبانکره ای به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی‌های متنوع است. بازی‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چراکه نه تنها حس رقابت آنها را تقویت می‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می‌گیرند. با برنده شدن در بازی، کودک احساس می‌کند کار مهمی انجام داده و موفق شده است.

اگر آموزش زبانکره ای به کودکان دبستانی جزء درس‌های اضافه تلقی شود ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس بهتر است همانند فعالیت‌های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص در نظر گرفته شود تا کمتر حس درس و کار عملی داشته باشند. بازی برای هر سنی نشاط آور است و کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان کره ای را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

بازی‌های مناسب برای آموزش کره ای به کودکان

بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توان در کلاس یا منزل انجام داد، در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین‌ها را معرفی می‌کنیم:

  •  بازی فوق العاده Simon Says:  این بازی برای تمرین مهارتهای گوش دادن کودکان بسیار عالی است.
  • بازی جذاب Mother May I: این بازی برای تمرین مهارت اسپیکینگ و یادگیری صفات مختلف و اغلب برای کودکان دبستانی استفاده می‌شود.
  • بازی زیبای Memory: این بازی برای یادگیری واژگان بسیار عالی است. سعی کنید یک واژه را روی یک کارت بنویسید و تصویر آن را روی دیگر کارت بکشید، یا واژه‌های مترادف و متضاد را روی دو کارت مختلف بنویسید. سپس تمام کارت‌های روی میز قرار دهید و از کودکان بخواهید با توجه به عکس روی کارت، آن واژه را حدس بزنند.
مطلب مرتبط >>>>  رشته تربیت بدنی در کره جنوبی

بازی‌های کودکانه برای یادگیری زبان کره ای

آموزش کره ای به کودکان با شعر و آهنگ

آهنگ‌های دیگر پیچیده‌تر هستند و برای کودکانی که از قبل واژگان کره ای را می شناسند مناسب‌ترند.

تلاش کنید حتی کودکان خجالتی هم در خواندن شعر با شما همراهی کنند. برای این منظور، بخشی از آهنگ را خودتان بخوانید و سپس از آنها بخواهید با خواندن ادامه آهنگ، به شما پاسخ دهند.

استفاده از روشهای زیر کودکان را تشویق میکند تا شما را در خواندن آهنگ همراهی کنند:

  • از کودکان بخواهید با حرکات دست و رقص با آهنگ همراه شوند.
  • از کودکان بخواهید این ترانه را به صورت یک پروژه هنری نشان دهند.
  • از کودکان بخواهید که شعر را با ایده خود تکمیل کنند.

آموزش کره ای به کودکان با داستان

برای آموزش واژگان جدید به کودکان دبستانی، میتوانید از کتاب داستان استفاده کنید.

به علاوه می‌توانید از آنها بخواهید که کتاب داستان کره ایمورد علاقه خود را به کلاس بیاورند و برای سایر همکلاسی‌های خود بخوانند.

برای کودکان خردسال، همزمان با خواندن کلمات به تصاویر اشاره کنید تا بتوانند آنها را به هم مرتبط کنند. به علاوه آنها را تشویق به مشارکت کنید. .

آموزش کره ای به کودکان با فعالیت‌های هنری

هنر روشی خارق العاده برای علاقه‌مند کردن کودکان به یادگیری زبانکره ای است.کارهای هنری باید در ابتدا و انتهای کلاس یا آموزش‌تان در منزل انجام شود. بعد از آموزش واژه جدید، از آنها بخواهید که تصویر آن واژه را نقاشی کنند و  آنها را ترغیب کنید تا در مورد کارشان با شما صحبت کنند.

آموزش زبان کره ای به کودکان با اپلیکیشن

با توجه به علاقه کودکان به استفاده از گوشی‌های هوشمند، استفاده از اپلیکیشن‌های هدفمند زبان کره ایبسیار مؤثر است.این برنامه‌ها کمک می‌کنند تا آنچه را که خودتان به کودکان آموزش داده‌اید را بهتر و عمیق‌تر یادبگیرند. در عین حال برای تمرین مهارت‌های مختلف زبان کره ای و یادگیری لغات و عبارات جدید بسیار مفید هستند.

فیلم‌های آموزش زبان کره ای به کودکان

فیلم‌ها روشی عالی برای آموزش زبان کره ای به کودکان هستند. بسته به سطح دانش آن‌ها، زمان نمایش فیلم را مشخص کنید.

برای خردسالان یا کودکانی که سطح زبان پایین‌تری دارند، تماشای قسمت‌های کوتاه از یک فیلم تلویزیونی مفیدتر است. و چون زمان کمتری صرف می‌کند، می‌توانید بیش از یک بار هم آن را نمایش دهید. تکرار دوباره فیلم به کودکان اجازه میدهد تا مطالب را بهتر درک کند. قبل از دیدن بار دوم، اجازه دهید آن‌ها سوالات خود را مطرح کنند تا ابهاماتشان از بین برود و با تماشای دوباره فیلم آن را بهتر بفهمند.

قدم اول برای استفاده از فیلم به منظور تقویت مهارت گوش دادن و درک مطلب کودکان، استفاده از فیلم‌های انیمیشنی است

رنگ‌های بصری انیمیشن درک دیالوگ‌ها را ساده‌تر میکند، به علاوه برای کودکانی که قادر به خواندن هستند، در صورت لزوم استفاده از زیرنویس می‌تواند مؤثر باشد.

از کودکان بخواهید خلاصه یا توصیفی از شخصیت مورد علاقه خود را بنویسند تا در کنار توجه به تصاویر به محتوای فیلم نیز توجه کنند.

همچنین سوالاتی در مورد فیلم در اختیار آن‌ها قرار دهید تا در حین دیدن فیلم یا بعد از آن، به آن‌ها پاسخ دهند.

استفاده از موقعیت‌های روزانه برای آموزش کره ای به کودکان

یکی از ساده‌ترین و در عین حال پر بازده‌ترین روش‌های آموزش زبان کره ای به کودکان استفاده از موقعیت‌های روزمره و اشیا واقعی موجود در محل زندگی‌تان یا کلاس است. این شیوه به خصوص برای آموزش در منزل بسیار پر کاربرد است. به عنوان مثال:

  • وقتی کودکان در حال پوشیدن لباس ، یا مرتب کردن کشو لباس‌هایشان هستند؛ در مورد انواع لباس به زبان کره ای با آن‌ها صحبت کنید
  • هنگامی که کودک در حال مرتب کردن اتاقش است، می‌توانید واژگان مربوط به اسباب بازی‌ها و مبلمان را با او تمرین کنید.
  • هنگامی که در حال آشپزی یا خرید هستید، لغات مربوط به غذا را به کودکانتان آموزش دهید. مثلا وقتی به سوپرمارکت می‌روید، لیستی از مواد غذایی به زبان کره ای را به آن‌ها بدهید تا در فروشگاه پیدا کنند.
مطلب مرتبط >>>>  آموزش زبان کره ای مبتدی تخصصی

صحبت کردن با کودکان خود از اهمیت بالایی برخوردار استصحبت کردن با کودکان خود از اهمیت بالایی برخوردار است

صحبت کردن با کودکان خود از اهمیت بالایی برخوردار است

تشویق کردن کودکان برای یادگیری زبان کره ای

هرگز برای کوچکترین اشتباه‌ها کودکان را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آن‌ها را برای نکاتی که یاد گرفته‌اند تشویق کنید. اغلب اتفاق میفتد که معلم‌ها و پدر مادرها بچه‌های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه‌های کوچک دعوا و تنبیه می کنند. همین کافی است تا دیگر بچه ها به یادگیری زبان کره ای ادامه ندهند. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند. همین گزاره‌های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می‌کند.

اگر برای یادگیری زبان کره ای فشار زیادی به کودکان وارد کنید، ممکن است آنها را دچار استرس کنید و همین امر تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد داشت. به علاوه هنگامی که از آن‌ها آزمون می‌گیرید به نتیجه اهمیتی ندهید تا آموزش زبان کره ای برای آن‌ها لذت بخش باشد.

۱۰ نکته مهم جهت آموزش زبان کره ای برای کودکان

اگر کودکی دارید که قصد یادگیری زبان کره ای را دارد، برای آموزش زبان کره ای به کودک خود به مسایل زیر توجه کنید.

  • جهت آموزش زبان کره ای برای کودکان ،فرزندتان را تشویق کنید.

هرگز برای کوچکترین اشتباه ها آنها را دعوا نکنید، بلکه سعی کنید آنها را برای نکاتی که یاد گرفته اند تشویق کنید. این اتفاق خیلی مهم است و اغلب هم اتفاق میفتد که معلم ها و پدرمادر ها بچه های کوچک و سخت کوششان را برای اشتباه های کوچک دعوا و تنبیه می کنند. همین کافی است تا دیگر بچه ها به یادگیری زبان کره ای ادامه ندهند. تنبیه اثر خوبی روی کودکان ندارد و همچنین تشویق زیادی هم نتیجه عکس می‌دهد. تنها سعی کنید تلاش آنها را تحسین کنید و بگویید که خیلی پر تلاش هستند و هر کاری را می‌توانند به راحتی انجام دهند. همین گزاره های به ظاهر ساده، کودکان را عاشق یادگیری زبان می‌کند.

  • برای یادگیری بهتر فرزندانتان سعی کنید آموزش را همراه با بازی و خنده پیش ببرید.

اگر بچه ها متوجه بشوند که این فقط جزء درس های اضافی است، پس ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس ایده خوبی است که با آن همانند فعالیت های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص برخورد کنید. اینگونه آن ها کمتر حس درس و کار عملی خواهند داشت. بازی های برای هر سنی نشاط آور است. کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان کره ای را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

  •  زبان کره ای را به خانه بیاورید.

کتاب های کره ای در خانه بخوانید، کارتون های اکره ای با فرزندانتان ببینید و آهنگ های کره ایگوش کنید. فرزندانتان هر چه بیشتر کره ایبشنوند راحت تر آن را یاد می‌گیرند. اصولا ما زبان مادری‌مان را هم به همین شکل یاد گرفته ایم. کسی ما را به مدرسه یا کلاس نبرده است ولی ما راحت صحبت می‌کنیم و به خوبی می‌توانیم ارتباط برقرار کنید. اگر محیط شامل المان‌هایی از زبان کره ای باشد، فرزندان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

  •  زبان کره ای را به یک تفریح تبدیل کنید.

سعی کنید بازی هایی که با فرزندانتان می‌کنید، به زبان کره ای باشد. هرگونه بازی الفبائی و یا مثلا بازی بینگو برای کوچکتر ها و بازی جدول حروف برای بزرگتر های مناسب است. همچنین می‌تواند از بازی های آماده ای که در بازار وجود دارد استفاده کنید. انواع معماها و پازل ها وجود دارند که به آموزش زبان کره ای برای کودکان کمک می کنند و می توانند نقش موثری داشته باشند.

  • مراحل یادگیری فرزندانتان را به خوبی دنبال کنید.

مطالبی که فرزندانتان در کلاس های آموزشی یاد می‌گیرند را دنبال کنید و به آنها نشان دهید که چقدر یادگیری آنها و مطالبی که یاد می‌گیرند برای شما مهم است. اگر ذهنیت شما، ذهنیت پویا باشد قطعا تنها چیزی که مد نظر شما خواهد بود، رشد فرزندتان است. با این ذهنیت قطعا به تلاش کودک اهمیت خواهید داد و برای‌تان نتیجه کار او مهم نخواهد بود. اگر کاری کنید که کودکان از روند آموزش زبان کره ای لذت ببرند، آنها هرگز آن را رها نخواهند کرد؛ چون برای آنها آموزش زبان کره ای یک تفریح می‌شود.

  • به فرزندانتان خیلی فشار نیاورید.
مطلب مرتبط >>>>  آموزش آنلاین کره جنوبی

اگر شما باعث شوید تا برای یادگیری زبانک ره ای فشار زیادی به فرزندانتان وارد شود ممکن است آنها را شدیدا استرسی کنید و همین کار تاثیر منفی روی یادگیریشان خواهد گذاشت. این مورد هم مانند مورد قبلی به نتیجه اشاره دارد. اگر می‌خواهید آموزش زبان کره ای برای کودکان لذت بخش باشد، حتما باید به نتیجه اهمیتی ندهید. هنگامی که کسی را آزمون می‌کنید و نتیجه را به رخش می‌کشید، به او فشار و استرس وارد خواهید کرد.

  •  خودتان هم به کلاس برای یادگیری زبانکره ای بروید.

اگر زبانکره ای خودتان هم نیاز به پیشرفت دارد بهتر است برای اینکه نشان دهید یادگیری زبان کره ای چقدر برایتان مهم است، خودتان هم به کلاس بروید. بچه های بزرگتر اغلب فکر می‌کنند اگر شما کاری را انجام نمی دهید، پس این منصفانه نیست که آنها انجامش بدهند. شما فرصت رهبری کردن را دارید.

  • آموزش زبان کره ای برای کودکان از طریق صحبت کردن با آ‌نها

اگر زبان کره ای شما خوب است پس سعی کنید با فرزندانتان کره ای صحبت کنید.

  •  بچه ها خیلی سریع خسته می شوند.

اگر به دختر و یا پسرتان در تکالیف زبان کره ای شان کمک می کنید و آنها خسته شده اند، هرگز آنها را مجبور نکنید تا تکالیف را انجام دهند. بگذارید اندکی استراحت کنند و دوباره تکالیف را انجام دهید. تحقیقات نشان داده‌اند که هر انسانی برای ۲۵ دقیقه فعالیت به ۵ دقیقه استراحت نیاز دارد. برای مطالعه بیشتر می‌تواند تکنیک مدیریت زمان پومودورو را بررسی کنید.

  •  از کلمات برای آموزش زبان برای کودکان استفاده کنید.

برای این کار راه های زیادی وجود دارد. فرزندانتان را تشویق کنید تا برچسب اسم وسیله های مختلف را روی وسیله اش بچسبانند. هر هفته برای فرزندتان از کلمات جدید تری استفاده کنید و یا هر روز از فرزندتان کلمات جدیدی که یاد گرفته است را بپرسید. در موسسه تخصصی زبان اندیشه برتر کودکان بین الملل میتوانید هر جلسه تعداد کلمات بیشماری را بی‌آموزید و همواره سعی کنید همه این کارها و یادگیری کلمات را حین بازی و خنده انجام دهید.
نتیجه گیری
مسلما آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می تواند متنوع باشد و شامل کارهای دیگری هم شود. اما برای بچه ها مهمترین چیز تشویق است، پس اگر شما این کار را بکنید به بهترین شکل ممکن به آنها کمک کرده اید تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

سوال‌های رایج در زمینه آموزش زبان کره ای به کودکان

آیا آموزش کره ای به کودکان در منزل کار آسانی است؟

در این مقاله به نکاتی اشاره کرده‌ایم که آموزش زبان کره ای به کودکان شما را از آب خوردن هم ساده‌تر می‌کند. با استفاده از این روش‌های خلاقانه یادگیری زبان کره ای برای کودک شما بسیار آسان خواهد بود.

خلاقیت در آموزش زبان کره ای به کودکان چقد اهمیت دارد؟

با توجه به این که بچه‌ها زودتر از بزرگسالان خسته می‌شوند، باید مراقب باشیم تا حوصله آن‌ها در حین یادگیری زبان سر نرود! به همین دلیل خلاقیت در آموزش زبان کره ای به آن‌ها حرف اول را می‌زند.

روش‌های خلاقانه در تدریس زبان کره ای به کودکان کدام است؟

با توجه به اهمیت زبان کره ای در آینده کودکان، روش‌های بسیاری در این راستا فراهم شده‌اند که موسسه تخصصی کوییک تلاش کرده در روند آموزش زبان کره ای به تمامی آن‌ها توجه نماید.

جزوه‌های آموزش زبان کره ای برای کودکان تا چه اندازه مفید هستند؟

این جزوات که در این مقاله هم به آن‌ها اشاره شد در صورتی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند نقش مفیدی در یادگیری زبان کره ای برای کودکان دارند. اما متاسفانه بسیاری از جزوات حال حاضر بازار از این کیفیت برخوردار نیستند.

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09191371195